Városlista
2025. szeptember 16, kedd - Edit

Hírek

2015. November 23. 07:40, hétfő | Belföld
Forrás: MTI

Több hazai nagyváros is szeretne tram-train vonalat

Több hazai nagyváros is szeretne tram-train vonalat

Több hazai nagyváros szeretne a Szeged és Hódmezővásárhely közöttihez hasonló tram-train vonalat, de kevés köztük az életképes elképzelés

- nyilatkozta a Világgazdaságnak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. A napilap hétfői számában megjelent cikk szerint évek óta terítéken van a Szeged-Makó járat terve, de több nagyváros köztük Pécs és Debrecen is felmérte már egy ilyen beruházás lehetőségét. Leginkább a Kazincbarcika-Miskolc-Tiszaújváros vonal tűnik életképesnek, mert ez a térség a Szeged-Hódmezővásárhelyhez hasonló, nagy gazdasági egységet képez. De ehhez először Miskolcon létre kellene hozni az észak-déli villamos vonalat, mert ennek a meghosszabbításai vezetnének a szomszédos kisebb városokba - mondta a VEKE elnöke.

Műszaki szempontból a legnagyobb buktató Dorner Lajos szerint, az eltérő tengelyterhelés, ami miatt a régebbi villamospályákra nem is szabad egy nehezebb tram-traint ráengedni. A városon belüli pályákat úgy kell megtervezni, hogy azokon tram-train is közlekedhessen és az ívek se legyenek túl szűkek. Célszerű lenne, ha inkább villamosszerű járművekkel szállítanák az utasokat, az üzemeltetést és a karbantartást pedig a városi közlekedési társaság végezné. A Szeged-Hódmezővásárhely vonal nyolc szerelvénye a MÁV-Starté lesz, és ezeknek az üzemeltetésre új üzletágat kell kiépítenie.

A 2020-ra megépítendő első tram-train vonal 17-20 milliárd forintba kerül és várhatóan 20 alatt perc tenné meg a Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa közötti távolságot, a nyílt pályán óránként akár száz kilométeres sebességgel haladva.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését

Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -

2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld

Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot

A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő

2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld

Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban

Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.