Hírek
2016. Szeptember 16. 11:24, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Megállt a kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek térnyerése
Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei első fél évben;
a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy 3,0 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, mint a gyártói márkás árucikkeké, a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele pedig 7,2 százalékkal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1 százalékkal - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.
A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket.
Az élelmiszerek esetében az első fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28 százalékkal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent.
A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételből 19 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint.
A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentős túlsúlyát - írja közleményében a Nielsen.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 12. 08:43, szombat | Belföld
Orbán Viktor: az ukrán elnök nem mondhatja meg a magyaroknak, mit gondoljanak
2025. Július 12. 08:43, szombat | Belföld
Vihar - Helyreállította az áramszolgáltatást az E.ON
2025. Július 12. 08:41, szombat | Belföld
Debrecen a TOP3-ban az Európa Zöld Fővárosa címért zajló versenyben
2025. Július 11. 09:12, péntek | Belföld
A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári gyárának területén: a 2,3 millió dolláros beruházásból a cégcsoport legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkja jött létre.