Városlista
2024. április 18, csütörtök - Andrea

Hírek

2016. Augusztus 23. 10:51, kedd | Belföld

Rio 2016 - Óriási érdeklődés volt a tévéközvetítések iránt

Rio 2016 - Óriási érdeklődés volt a tévéközvetítések iránt

Óriási érdeklődés övezte az olimpiai közvetítéseket: az M4 Sport a vasárnap zárult riói játékok 16 versenynapjából 13-szor volt piacvezető, és az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő -

azesemény ideje alatt 114 percre növekedett a csatornán.

Az MTVA sajtóosztályának keddi közleménye szerint 11 sportesemény nézettsége haladta meg a 600 ezer főt, és további 31 nézettsége volt 500-600 ezer között.
A legnézettebbek a magyar éremesélyesek versenyszámai voltak. Az úszás és a kajak-kenu előfutamai magyar idő szerint kora délután zajlottak, a döntők egy része azonban éjszaka és a hajnali órákban kezdődött, ezért az előfutamok sokszor nézettebbek voltak a fináléknál.
Az olimpia eseményeit az M4 Sport és az M5 is közvetítette, a közvetítések és az ismétlések 707 órányi műsoridőt tettek ki a két csatornán - az M4 Sporton már augusztus 3-5-én sugároztak labdarúgó csoportmérkőzéseket.
A legnézettebb a férfi 4x100 méteres gyorsúszás előfutama volt 684 ezer fővel. A női kajaknégyesek 500 méteres döntője 674 ezer, a női 4x200 méteres gyorsúszás előfutama 646 ezer, a női párbajtőr egyéni elődöntő 644 ezer, a női 200 méter hát elődöntő pedig 643 ezer fővel jutott 600 ezer néző fölé. Ez volt az öt legnézettebb sportesemény az M4 Sporton.
Az új M5 csatornán az olimpiai események közül kiemelkedett a férfi 100 méteres pillangóúszás előfutama 248 ezer fővel, és további 16 eseménynek volt 100-200 ezer fő közötti a nézettsége.
A megnyitót, mely az időeltolódás miatt augusztus 6-ára csúszott, éjjel egy órától 99 ezren nézték élőben, majd másnap reggel 9 órától az ismétlést 258 ezren követték az M4 Sporton és egy órával később 43 ezren az M5-ön.
A közlemény emlékeztet, hogy az olimpián a döntők egy része is az éjszakai órákra került, így ezek nézettsége nem hasonlítható az előző, londoni játékokhoz, amikor a nagy érdeklődésre számot tartó események, finálék nagyrészt főműsoridőre estek.
Az olimpia alatt jelentősen növekedtek az M4 Sport nézettségi eredményei. A csatornán az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő (ATS) az olimpia 16 napja alatt 114 perc lett, ez 171 százalékos növekedést jelent. A nagy érdeklődésnek és a magas nézőszámoknak köszönhetően az olimpia alatt az M4 Sport közönségaránya 11,9 százalékra nőtt teljes napra vonatkozóan, főműsoridőben pedig 10,3 százalékos részesedést ért el az adó.
Az M5 a teljes napot és a főműsoridőt tekintve is 1,9 százalékos közönségrészesedést ért el.
Főműsoridőben az RTL Klub tudta csak az M4-et megelőzni, a többi sávban az M4 Sport volt az első.
Az olimpia alatt a kereskedelmi szempontból kiemelt 18-49 éves korcsoportban is jelentősen átrendeződtek az erőviszonyok, mivel a kereskedelmi adók közönségének jelentős része az M4 Sport adóra vándorolt - áll a közleményben. Az M4 Sport közönségaránya a 18-49 évesek körében a korábbi érték többszörösére, 12,8 százalékra nőtt. A fiatal felnőtt férfiak körében még ennél is jelentősebb volt a csatorna előnye, teljes napra 14,4 százalékos részesedést ért el az adó.
A közmédia augusztus 22. és szeptember 7. között a teljes olimpiát megismétli az M5-ön, immár időeltolódás nélkül.

Címkék: 2016, olimpia, Rió

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.

2024. Április 18. 14:30, csütörtök | Belföld

A kormány szerint a vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről

A vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth rádió műsorában.

2024. Április 18. 14:29, csütörtök | Belföld

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook oldalán közzétett bejegyzésben.

2024. Április 18. 14:27, csütörtök | Belföld

Kis és közepes vállalkozók kaphatnak teret az eMagon

Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére